Welke Vragen Kun Je Zelf Stellen Als Je Een Internetabonnement Gaat Afsluiten

Een minimumduur van twee jaar, ofwel 24 maanden, is wettelijk toegestaan, maar niet langer. Als een aanbieder probeert je een contract te verkopen met een eerste termijn van drie jaar, is dat niet-ontvankelijk. Elke vast / DSL-provider is ook verplicht om minstens één contractversie aan te bieden met een initiële looptijd van slechts één jaar, dus twaalf maanden. Op de site van internetvergelijken.org/internet kun je alle aanbieders langs elkaar houden voor een goede vergelijking.

Als een automaische verlenging van het contract plaatsvindt na het verstrijken van de initiële looptijd, mag deze verlenging niet langer zijn dan twaalf maanden. Een langere automatische verlenging dan twaalf maanden is niet-ontvankelijk. Als uw vaste-lijn- / DSL-contract voorziet in een automatische verlenging van het contract van 24 maanden, is deze uitbreiding juridisch ongeldig. De uitbreiding neemt dan alleen de wettelijke vereiste van twaalf maanden in acht. Ook is het slim om vooraf te kijken op https://internetvergelijken.org/internet-en-tv/ om een onafhankelijke vergelijking te maken.

Alleen als u aan het einde van de eerste termijn een nieuw contract afsluit, is een termijn tussen twaalf en 24 maanden toegestaan. Veel leveranciers behandelen dit door hun klanten te informeren dat het tijd is om het contract te verlengen. De klant moet de indruk krijgen dat hij zijn contract actief moet verlengen. Als de klant vervolgens een dergelijke contractverlenging declareert, vertegenwoordigt dit juridisch een nieuw contract dat mogelijk nog twee jaar loopt. Als de klant de uitbreiding niet had uitgelegd, zou dit slechts een automatische verlenging van twaalf maanden zijn geweest. Op deze manier proberen providers hun klanten te binden aan langere contractvoorwaarden.

Ik Heb Een DSL-Provider Die Is Belast Met Een Verbinding, Maar Gedurende Weken Of Maanden Gebeurt Er Niets. Hoe Lang Moet Ik Wachten?

Kijk eerst in uw contractdocumenten of er iets is met de wachttijd voor een nieuwe verbinding. Mogelijk is te vinden op de startpagina van de providerinformatie. Als deze tijd al verstreken is, moet u actie ondernemen. Neem schriftelijk contact op met uw leverancier met een ontvangstbevestiging of per fax met een bevestiging van het leveringsrapport. Maak je duidelijk dat je al heel lang op de vaste lijn hebt gewacht en geef hem een definitieve deadline van drie weken om de verbinding te wijzigen.

Informeer uw provider in dezelfde brief dat als de deadline zonder resultaat is verstreken, u de onmiddellijke beëindiging onmiddellijk zult aangeven en wilt overschakelen naar een andere provider. Ze hoeven niet eindeloos te wachten. Maar u moet de deadline opgeven om uw aannemer de kans te geven de fout opnieuw goed te maken. Een onmiddellijke wijziging aan een andere aanbieder van vaste lijnen, zonder het voorafgaande schriftelijke verzoek om op te treden, is niet mogelijk.

Welk DSL-Contracttype Of Contract Met Een Vast Netwerk Moet Ik Kiezen, Zodat Ik Vanaf Het Begin Zo Min Mogelijk Juridische Problemen Heb?

Het is logisch om altijd een contracttype te hebben, dat voorziet in een maandelijkse opzegtermijn. Als er problemen ontstaan, kunt u altijd uit het contract stappen en op zoek gaan naar een andere provider. Op deze manier komen de meeste juridische problemen niet eens voo

Zelfs als u vaak verhuist, is het raadzaam om een vast / DSL-contract af te sluiten met maandelijkse opzegmogelijkheid. Zelfs als de contracten met de mogelijkheid van de maandelijkse beëindiging zijn meestal een beetje duurder, zo stil is het raadzaam om het afsluiten van een dergelijk contract, omdat een aanzienlijke juridische problemen door middel van snelle en op elk moment mogelijk contract exit kan redden.

Hoe Werkt Het Als Er Een Technicus Of Internet Expert Langs Huis Komt?

Ik heb een nieuwe DSL-provider besteld, ik heb een verbinding om over te schakelen. Een afspraak met een technicus werd gemaakt. De technicus verscheen echter niet op de afgesproken dag. En dat, hoewel ik de hele dag thuis heb gewacht.

Als de technicus een afspraak met u heeft gemaakt, maar niet is verschenen, dient u bij aangetekende brief met ontvangstbevestiging schriftelijk contact op te nemen met de aangewezen DSL-contractant. Dit is uw contactpersoon en niet de technicus of de Telekom als primaire leverancier. Informeer uw aannemer dat de afspraak met de technicus niet is gemaakt en vraag om een nieuwe afspraak. Als deze ook falen, bent u niet verplicht om door te gaan in deze contractuele relatie. Annuleer de bestelling en zoek een andere vaste provider.

Je Hoeft Niet Te Bewijzen Dat Je Aanwezig Was Tijdens Het Installeren

Overigens hoeft u niet te bewijzen dat u aanwezig was op de afspraak van de aangekondigde technicus in uw appartement. De DSL-provider moet bewijzen dat hij bij u thuis niet succesvol heeft gebeld. Omdat ik uit mijn advieservaring weet dat sommige DSL / vaste-lijnbedrijven met oneerlijke trucs werken en zelfs getuigen aanduiden die helemaal niet bestaan, moet u deze praktijk voorkomen en zelfs bewijs leveren van uw aanwezigheid in het huis of appartement als het op een of andere manier mogelijk is.